Klantgerichtheid in optima forma bij Ricoh

Onlangs bracht ik een bezoek aan Ricoh Nederland. Wat mij daar overkwam, is het schrijven van dit bericht meer dan waard. Ik geniet van professioneel klantcontact. Daarom help ik bedrijven en instellingen bij het verhogen van de klantgerichtheid. Ricoh heeft deze hulp echter niet nodig. Ze begrijpen precies hoe het werkt.

De eerste indruk

Aangekomen bij de parkeergarage, druk ik op de knop bij de slagboom. Ik stel mijzelf voor en geef aan waarvoor ik kom. Het vervolg hierop is meesterwerk als het gaat om gastheerschap en klantgerichtheid. In de veronderstelling dat simpelweg de slagboom zou opengaan, krijg ik antwoord van een vriendelijke dame: “Goedemiddag meneer Wijnen, uw komst is bij ons bekend. U wordt opgevangen door onze parkeerwachter”

Wat verbaasd kijk ik om me heen. Als de slagboom opengaat, staat er vrijwel direct iemand naast mijn auto. Deze man begroet mij vriendelijk. En zelfs ook nog met mijn naam. Hij laat me weten dat er een plaats voor mij is gereserveerd bij de rode deur die leidt naar de receptie. Keurig loopt de man een stukje mee en wijst mijn plaats aan.

Bij Ricoh is klantgerichtheid nog veel meer

Deze positieve energie moest ik even op me laten inwerken. Dat het hierna nog veel mooier zou worden, kon ik me op dat moment niet bedenken.

Ik sluit mijn auto, open de rode deur en volg de trap naar de ontvangsthal. Boven aangekomen, sta ik midden in de ontvangsthal van het kantoorgebouw. Ruimte, licht en een geweldige ontvangst staan me hier te wachten. Veel tijd om dit moois te bewonderen krijg ik niet. Met uitgestoken hand, komen er 2 keurig geklede dames op mij af. “Dag meneer Wijnen, welkom bij Ricoh”, zegt één van de dames. De andere dame laat mij weten dat mijn contactpersoon is geïnformeerd en biedt me koffie aan. Niet zomaar koffie, maar koffie zoals deze hoort te zijn in alle smaken en soorten.

Eigenlijk kan het gesprek met mijn contactpersoon al niet meer stuk. De eerste indruk die ik heb opgedaan voelt als een warme deken. Gastheerschap en klantgerichtheid in optima forma maakt dat Ricoh een klantbeleving achterlaat die onvergetelijk is.

Als het gaat om professioneel klantcontact, ligt de lat bij Ricoh hoog. Het lijkt mij een uitdaging om dit nog verder te ontwikkelen.

Wil jij de lat ook hoger leggen als het gaat om professioneel klantcontact? Laat dan hier een bericht achter. Binnen 1 werkdag ontvang je mijn reactie

Share This