Ontwikkeling bedrijfs-klantgerichtheid

Professioneel klantcontact is een persoonlijke houding en werkwijze, die leidt tot een versterking van de relatie. Ieder contact met een relatie is een kans om de binding te versterken. De klantgerichtheid en klantvriendelijkheid bepaalt in grote mate het imago van uw bedrijf of instelling.
Klantgerichtheid is daarom meer dan een persoon, gericht op de klant. Het is een visie en strategie, als het gaat om klantbeleving, die wordt vertaald naar een klantgerichte organisatie, medewerkers en processen.
Klantvriendelijkheid is iets anders. Dat is de manier waarop we de klantgerichtheid laten zien. Er is sprake van professioneel klantcontact als de organisatie zowel klantgericht als klantvriendelijk is.

Hints en tips ontvangen ?

 

Bekijk onze nieuwe dienst:

Wat kan Wijnen Business & Communicatie betekenen voor:

9

Klant Contact Centra van de overheid

Transparant en efficiƫnt werken. Standaardiseren waar mogelijk en lokaal maatwerk bieden waar dat nodig is. Dat is de ambitie van de Digitale Agenda 2020. Met deze ambitie en een collectieve aanpak op het gebied van dienstverlening gaan gemeenten de komende jaren een belangrijke verandering tegemoet in hun burgerloketten en voor de burgers. De interactie met burgers verandert. Dit vraagt om een aanpassing in het gedrag van medewerkers. Wijnen Business & Communicatie heeft al 25 jaar kennis van gemeentelijke overheden en biedt een op maat gesneden programma om dit te faciliteren.

9

Servicedesk of helpdesk van bedrijven

Klanten gebruiken steeds meer verschillende kanalen om contact met u op te nemen. De tijd van uitsluitend een telefoon of een e-mail ligt achter ons. Reacties op berichten via sociale media bieden een enorme kans om uw professioneel klantcontact onder de aandacht te brengen bij een grote groep potentiele klanten. Tegelijkertijd is het risico groter als een bericht niet de juiste toonzetting heeft. Hiermee omgaan betekent dat uw medewerkers nog beter moeten nadenken over de wijze waarop ze communiceren. Wijnen Business & Communicatie helpt uw medewerkers hierbij.

9

Individuele personen of afdelingen

Klanten en prospects verwachten een steeds kortere responsetijd. Hierdoor kunnen medewerkers onbewust en onbedoeld soms minder professioneel communiceren. Of het nou gaat om back-office medewerkers of front-office medewerkers. Iedereen draagt bij aan deze klantbeleving. Bewustwording van de eigen communicatiestijl om daarmee een verbeterslag te kunnen bewerkstelligen, is iets waar Wijnen Business & Communicatie veel aandacht aan besteedt. Het verhoogt de klantgerichtheid en de klantvriendelijkheid. Iets wat direct zichtbaar is voor uw relaties.

Werkwijze

Mijn werkwijze is pragmatisch en doelgericht. Mijn programma is maatwerk en afgestemd op de visie en strategie van het bedrijf of de instelling. Hierbij zijn diverse vormen mogelijk:

  • Individuele trainingen
  • In-company trainingen
  • Workshops

De trainingen of workshops worden bijna altijd vooraf gegaan door een nul-meting.
We kijken naar de interactie met relaties. Houding, lichaamstaal, woordgebruik en empathie zijn hierbij belangrijke aspecten.

Lees hier wat anderen zeggen van mijn dienstverlening:

Wijnen Business & Communicatie

Professioneel klantcontact als passie

Share This